ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕΣ!

Η ΜΩΒ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΓΗ...

13 Σεπ 2010

Σκέψεις με αφορμή την ταινία The Karate kid

Ο μαθητής ακολουθεί το πεπρωμένο του χωρίς να το «ξέρει», γι’ αυτό και συνεχώς διαμαρτύρεται και δυσανασχετεί. Ακόμα και σκληρά, φαινομενικά, άδικα γεγονότα, δεν είναι παρά αφορμές για να ξετυλίξει το πεπρωμένο του.

Ο δάσκαλος είναι «κρυμμένος», αφανής. Εμφανίζεται την στιγμή που ο μαθητής πραγματικά τον χρειάζεται.

Τον εκπαιδεύει όχι με τον τρόπο που ο μαθητής θα ήθελε ή προσδοκούσε, αλλά διαλέγοντας τον πιο κοινότοπο και ενοχλητικό για αυτόν τρόπο.

Ο μαθητής είναι τυφλός ως προς την εσωτερική πραγματικότητα. Κατανοεί μόνο μέσα από τα νοητικά του ισοδύναμα. Έτσι ο μαθητής στην ταινία κατανόησε το Τσι ως Δύναμη, και την σχέση του με τον δάσκαλό του ανάλογη με την σχέση του Γιώντα με τον Τζεντάι, όπως στην ταινία Πόλεμος των άστρων. Εντέλει ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσής του γίνεται χωρίς καν να το αντιληφθεί.

Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης αμφιβάλλει, διερωτάται, αμφισβητεί τον δάσκαλό του! Φτάνει στο σημείο να γίνει προσβλητικός και να αμφισβητήσει αν είναι καν δάσκαλος! Ο δάσκαλος, εντούτοις, εξακολουθεί να τον αγαπά και να τον εκπαιδεύει.

Επίσης κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης το σύμπαν φροντίζει να απέχει ο μαθητής από το σεξ! Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια μέρα συνάντησε τον μετέπειτα δάσκαλό του και το κορίτσι που ερωτεύτηκε!

Η ύψιστη βοήθεια του προσφέρεται όταν δίνει την σωστή απάντηση στην ερώτηση του δασκάλου του: «Γιατί να σε θεραπεύσω;» -«Για να νικήσω τον φόβο και να αγωνιστώ ανεξάρτητα από την νίκη ή την ήττα μου».
*
Τα σημεία πάνω στα οποία βασίζεται η εκπαίδευση

Ο δάσκαλος συνεχώς αιφνιδιάζει τον μαθητή με απρόβλεπτες κινήσεις.

Τον εκπαιδεύει μέσα από καθημερινά πράγματα.

Τον μαθαίνει ότι η Γνώση είναι για να φέρνει ειρήνη και όχι για να προκαλεί πόλεμο.

Τα χτυπήματα, εντούτοις, κατά την εκπαίδευση είναι αληθινά. Ο μαθητής πληγώνεται και πονά. Ακόμα και ο δάσκαλος δέχεται χτυπήματα -αφού η εικονική πάλη γίνεται μεταξύ τους-, αλλά και από την ίδια την ανωριμότητα του μαθητή. Και κινδυνεύει μαζί με τον μαθητή του, καθώς εκτίθεται μπροστά στις δυνάμεις του κακού οι οποίες τον εντοπίζουν. Γίνεται στόχος. Και τον προκαλούν σε αναμέτρηση! Η πρόκληση είναι απόλυτη αφού πρέπει να προστατεύσει τον μαθητή ο οποίος καλείται να τα βάλει με δυνάμεις πολύ μεγαλύτερες από τις δυνάμεις του.

Ο αγώνας γίνεται για την τιμή του πολεμιστή του φωτός και την αποκατάσταση της ύβρεως, και όχι για προσωπικούς λόγους.

Η Αλήθεια είναι καθρέφτης! Το νερό πρέπει να είναι ατάραχο για να δει το πρόσωπό του ο μαθητής. Πίνοντας από το νερό της Αλήθειας γίνεται πανίσχυρος. Η διαδρομή έως εκεί είναι κοπιώδης αλλά τα τοπία είναι πρωτόγνωρα και πανέμορφα!
Όλη η δύναμη βρίσκεται στην συγκέντρωση στο Τσι: την εσωτερική δύναμη. Άδειος ο νους! Στο τέλος όλα γίνονται Κουνγκ φου!

Αυτό που νικά είναι το πνεύμα, αφού επιβάλλεται στην ύλη, το σώμα. Η ύψιστη τεχνική -της κόμπρας-, είναι η απόλυτη επιβολή της θέλησής του πολεμιστή του φωτός στον επιτιθέμενο, μέσα από την απόλυτη συγκέντρωση στην εσωτερική του δύναμη. Ο διαλογιστής επιβάλλεται στο φίδι!

Ο αγνός πολεμιστής του φωτός, ακόμα και λαβωμένος επιβάλλεται στον κτηνώδη εχθρό!

Υπάρχει πάντοτε η 25η ώρα για τον πολεμιστή του φωτός!

Όταν γονατίσεις, είναι στη δική σου επιλογή αν θα παραμείνεις γονατιστός ή θα σηκωθείς και πάλι όρθιος στον αγώνα μέχρι να νικήσεις οριστικά.

Ο δάσκαλος, αν και λαβωμένος ο ίδιος, κινητοποιείται από συμπόνια και αναλαμβάνει την εκπαίδευση του μαθητή έως τέλους. Η αγάπη του προς αυτόν είναι αδιάπτωτη.

Ο αγνός πολεμιστής του φωτός δεν χρησιμοποιεί ποτέ αθέμιτα μέσα. Το κίνητρό του είναι καθαρό από τον εγωισμό, την ματαιοδοξία και κάθε μορφής κακία. Έτσι κερδίζει τον σεβασμό των αντιπάλων του. Είναι πάντοτε γενναιόφρων και έχει έλεος.

Το κακό παρότι κτηνώδες, είναι ανόητο. Δεν αντέχει το διαπεραστικό βλέμμα του φωτεινού όντος!

Ο δρόμος της πνευματικής εκπαίδευσης είναι φωτεινός και νικηφόρος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τόσο ο μαθητής όσο και ο δάσκαλος δεν πονούν ως άνθρωποι αφού μάλιστα δοκιμάζονται ακραία.

Η σχέση δασκάλου και μαθητή δεν είανι παρά καθαρή, απόλυτη, αγνή αγάπη.

Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης και ο δάσκαλος διδάσκεται από τον μαθητή!

Ο μαθητής στο τέλος αναπτύσσει δυνάμεις πέρα από κάθε προσδοκία του! Στην έσχατη στιγμή του κινδύνου θαυματουργεί, πραγματοποιεί την υψηλότερη πράξη: την καθήλωση του εχθρού με το πνεύμα!

Η νίκη συντελείται την στιγμή της υπέρβασης κάθε ορίου προσδιορίσιμου από τον νου! Ο μαθητής περνά την άβυσσο! Κάνει το θαύμα, το πέρα ακόμα και από την ίδια του την εκπαίδευση. Περνά το χάσμα! Κάνει το αδύνατον! Αναιρεί το σώμα και εστιάζεται απολύτως στο πνεύμα!

Ο αγώνας είναι, φαινομενικά, τρομακτικά άνισος! Το κακό είναι κτηνώδες, άτακτο, ανελέητο. Ο πολεμιστής του φωτός όμως έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα της αγνής πρόθεσης και της προσήλωσης στην εσωτερική δύναμη με μόνο κίνητρο την αναχαίτιση του κακού και την αποκατάσταση της δικαιοσύνης. Η Δύναμη είναι μαζί του.

Η νίκη από μόνη της αποκαθιστά τα πράγματα. Δεν εμπεριέχει έπαρση, εκδικητικότητα ή χαιρεκακία. Η νίκη του πολεμιστή του φωτός είναι ο θρίαμβος του καλού, της αλήθειας και της δικαιοσύνης. Η «σχολή» του κακού καταρρέει, και οι πολεμιστές της καθηλώνονται από την Δύναμη εξαναγκαζόμενοι να αποδώσουν σεβασμό στο φωτεινό ον!

Δεν υπάρχουν σχόλια: